۲۰ نکته برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت

افزایش ترافیک ارگانیک سایت

۲۰ نکته برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت که باید بدانید!

افزایش ارگانیک ترافیک سایت چیست؟ اگر از بازاریاب­‌ها یا صاحب مشاغل بپرسید که در دنیا چه چیزی را بیشتر از هر چیز دیگر دوست دارند، احتمالاً به شما می‌گویند مشتری بیشتر! اما چه چیزی در دنیای امروز پس از افزایش مشتری، در لیست خواسته­‌های مشاغل قرار دارد؟ بازدید بیشتر از سایت آن‌­ها خواسته بعدی خواهد بود. نکته­‌های زیادی وجود دارد که می­توانید میزان بازدید در وب سایت خود را افزایش دهید. در این مقاله 20 مورد از آن­ها را بررسی خواهیم کرد.

  1. تبلیغ کنید!

این نکته بسیار واضح است و ما در ابتدا قصد داریم آن را بررسی کنیم. تبلیغات در شبکه­‌های اجتماعی و تبلیغات در هر رسانه دیگری، روش‌هایی عالی برای جذب بازدید کننده سایت، کسب اعتبار برای نام تجاری شما و جلب توجه مردم است. استراتژی‌های تبلیغاتی خود را متناسب با اهداف خود تنظیم کنید.

آیا فقط بازدید بیشتری می­‌خواهید یا به دنبال افزایش تبدیل­‌ها نیز هستید؟ بنابراین قبل از مراجعه به دفاتر تبلیغاتی در مورد اهداف خود خوب فکر کنید. اگر امیدوارید که بازدید بیشتر از سایت شما منجر به فروش بیشتر شود، باید کلمات کلیدی هدف تجاری خود را به عنوان بخشی از استراتژی­‌های جستجوی هدف قرار دهید. بله! رقابت برای این عبارات جستجو می­‌تواند هزینه بالایی را برای شما داشته باشد، اما بازدهی و افزایش ارگانیک سایت ارزش آن را دارد.

  1. اجتماعی شوید!

تولید محتوای عالی کافی نیست. ما امیدواریم که مردم آن را در جستجو­های خود پیدا کنند. شما باید در شبکه­‌های اجتماعی دیگر نیز فعال باشید. یکی از بهترین راه­ها برای افزایش بازدید وب سایت شما استفاده از کانال­‌های رسانه­‌های اجتماعی برای تبلیغ محتوا است. در اینجا توضیح‌­های بیشتری در مورد استفاده بیشتر از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی ارائه شده است.

Twitter برای پیوندهای کوتاه و سریع ایده آل است. در حالی که تبلیغات Google+ به سایت شما کمک می­‌کند تا در نتایج جستجوی شخصی نشان داده شود و به ویژه در بخش­های B2B موثر است. اگر شما یک شرکت تولید کننده محصولات B2C هستید­، ممکن است جذابیت زیادی در سایت‌­های اجتماعی پرتحرک مانند Pinterest و Instagram پیدا کنید.

  1. محتوا را مخلوط کنید!

علیرغم آنچه بعضی از شما فکر می‌­کنید، هیچ فرمول جادویی و عجیبی برای موفقیت در بازاریابی محتوا وجود ندارد. به همین دلیل طول و قالب محتوای خود را تغییر دهید تا برای انواع مختلف خوانندگان جذابیت بیشتری داشته باشد. با حداکثر تأثیر پست­‌های وبلاگ کوتاه‌تر و مبتنی بر اخبار را منتشر کنید. با محتوای طولانی و همچنین ویدیو، اینفوگرافیک و مواردی از این قبیل تنوع محتوا را بیشتر کنید.

  1. عناوین جذاب را بنویسید!

عنوان یکی از مهمترین قسمت­‌های محتوای شما خواهد بود. بدون یک عنوان جذاب، حتی جامع ترین پست وبلاگ نیز خوانده نمی­‌شود. بر مهارت تیتر نوشتن تسلط داشته باشید. به عنوان مثال، نویسندگان BuzzFeed و Upworthy اغلب اوقات بیش از بیست عنوان مختلف را بالا می‌نویسند. بنابراین قبل از انتشار در مورد عنوان خود خوب فکر کنید.

  1. به سئوی On-Page توجه کنید!

فکر می­کنید SEO بی‌­تاثیر است؟ لطفا با مطالعه بیشتر و کسب دانش در این حوزه تجدید نظر کنید. بهینه سازی محتوای شما برای موتورهای جستجو هنوز هم یک عمل ارزشمند و موثر برای افزایش ارگانیک سایت است. بهینه سازی برای سئوی سایت نیاز به فعالیت چندیدن و چند ساله ندارد و این می تواند به افزایش ترافیک ارگانیک شما کمک کند.

  1. کلمات کلیدی Long-Tail را هدف قرار دهید!

پایگاه­‌های کلمات کلیدی محبوب خود را پوشش داده‌اید؟ وقت آن است که کلمات کلیدی Long-Tail را نیز هدف قرار دهید. کلمات کلیدی Long-Tail  اکثر جستجوهای وب را شامل می‌­­شوند. به این معنی که اگر آن­‌ها را به عنوان بخشی از جستجوی پرداختی یا سئو سایت خود هدف قرار ندهید، شانس افزایش ترافیک ارگانیک را از دست خواهید داد.

  1. شروع بلاگ نویسی مهمان!

وبلاگ نویسی مهمان واقعی، علی رغم آنچه ممکن است شنیده باشید، هنوز کارایی دارد. ایمن سازی پست میهمان در یک سایت معتبر می‌تواند بازدید سایت شما را افزایش دهد و به ایجاد نام تجاری شما در شکل گیری یک معامله کمک کند. استانداردهای وبلاگ نویسی مهمان در طول هجده ماه گذشته کاملاً تغییر کرده است. تاکتیک‌­های اسپم باعث مجازات­‎‌های سختی از طرف گوگل خواهد شد. با هوشیاری بیشتری پیش بروید.

  1. دیگران را به وبلاگ مهمان در سایت خود دعوت کنید!

وبلاگ نویسی مهمان یک خیابان دو طرفه است. علاوه بر ارسال مطالب به وبلاگ­‌های دیگر، افراد موجود در موقعیت خود را به وبلاگ نویسی در سایت خود دعوت کنید. آن­ها احتمالاً مقاله مهمان خود را که می­‌تواند خوانندگان جدیدی را به سایت شما بیاورد، به اشتراک می­‌گذارند و به آن پیوند می­‌دهند.

فقط مطمئن باشید که شما محتوای با کیفیت و اصلی را بدون پیوندهای ناخواسته ارسال می‌­کنید، زیرا Google در تلاش است وبلاگ نویسی مهمان با کیفیت پایین را کنترل کند.

  1. ارسال مطلب به LinkedIn

LinkedIn دیگر به چیزی بیش از ابزاری برای یافتن شغل تبدیل شده است. بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه­‌ای جهان اکنون به خودی خود یک بستر انتشاراتی ارزشمند است. این بدان معنا است که شما باید به طور منظم محتوا را برای LinkedIn ارسال کنید. با انجام این کار می­‌توانید بازدید از سایت خود را افزایش دهید.

linkdin

  1. Schema Microdata را پیاده سازی کنید!

پیاده سازی Schema یا قالب دیگر ریز داده­‌ها لزوماً بازدید از وب سایت شما را به خودی خود افزایش نمی­‌دهد. اما ربات­‌های موتور جستجو به راحتی می­‌توانند صفحات شما را پیدا کرده و فهرست کنند. یکی دیگر از مزایای استفاده از Schema برای سئو این است که می­‌تواند نرخ کلیک سایت را بهبود بخشد. برای دانلود افزونه schema به مقاله 14 افزونه برتر 2021 مراجعه کنید!

micro data schema

  1. پیوند داخلی

قدرت نمایه پیوند شما فقط به تعداد سایت­‌هایی که به شما لینک می­‌شوند تعیین نمی‌شود. می‌تواند تحت تأثیر ساختار پیوند داخلی شما باشد. هنگام ایجاد و انتشار محتوا، حتماً فرصت پیوندهای داخلی را در نظر داشته باشید. این نکته نه تنها به سئو کمک می­‌کند، بلکه منجر به تجربه بهتر و مفیدتری برای کاربر می‌­شود. سنگ بنای افزایش بازدید وب سایت شما با رعایت این نکات چیده خواهد شد.

  1. با رهبران صنعت خود مصاحبه کنید!

فکر می­‌کنید مصاحبه فقط میان افراد بزرگ صورت می­‌گیرد؟ با اعلام درخواست مصاحبه می‌بینید که چندین نفر مایل به صحبت با شما هستند. ایمیل‌های درخواست مصاحبه را برای رهبران صاحب نظر در صنعت خود ارسال کنید و مصاحبه­‌ها را در وبلاگ خود منتشر کنید.

نه تنها این عمل باعث افزایش اعتبار و افزایش بازدید وب سایت شما می­‌شود، بلکه مصاحبه شونده و یا همان طرف مقابل شما هم این محتوا را به اشتراک می­‌گذارد و دامنه افزایش ترافیک ارگانیک را گسترش می­‌دهد.

  1. از بازاریابی ایمیلی غافل نشوید!

بسیاری از مشاغل صرفا بر روی جذب مشتری جدید از طریق بازاریابی محتوا متمرکز شده‌­اند و به کلی روش­‌های سنتی تر را فراموش می‌کنند. بازاریابی از طریق ایمیل می­‌تواند ابزاری قدرتمند باشد و حتی یک انفجار ایمیل با موفقیت متوسط ​​می­‌تواند منجر به افزایش قابل توجه ترافیک ارگانیک شود.

فقط مراقب باشید که در مورد هر نوع به روزرسانی در کسب و کار خود، افراد را با ایمیل‌های بی امان بمباران نکنید. همچنین از قدرت بازاریابی دهان به دهان غافل نشوید. به ویژه از افرادی که قبلاً از محصولات یا خدمات شما لذت می­‌بردند. یک یادآوری ایمیل دوستانه درباره یک سرویس یا محصول جدید نیز می­تواند به شما در افزایش بازدید سایت کمک کند.

  1. اطمینان حاصل کنید که سایت شما رسپانسیو است!

روزهایی که مرور اینترنت منحصراً روی رایانه­‌های رومیزی انجام می‌­شد، مدت­‌ها است که گذشته و امروزه افراد بیشتر از هر زمان دیگری از دستگاه­‌های تلفن همراه برای دسترسی به وب استفاده می­‌کنند. اگر بازدیدکنندگان سایت خود را مجبور کنید تا فقط با رایانه وارد شوند، اساساً به آن­ها می­‌گویید که به جای دیگری بروند.

حتی اگر یک وب سایت اساسی و معتبر دارید، باید اطمینان حاصل کنید که در طیف وسیعی از دستگاه‌ها، از جمله تلفن­‌های هوشمند کوچکتر، قابل دسترسی و قابل مشاهده هستید.

  1. اطمینان حاصل کنید که سایت شما سریع است!

تا به حال شده که سی ثانیه منتظر بارگیری یک صفحه وب باشید؟ من هم صبر نکرده‌ام! اگر بارگیری سایت شما برای همیشه کند باشد و زمان زیادی طول بکشد، نرخ کاهش بازدیدکنندگان شما بسیار بالا خواهد رفت. اطمینان حاصل کنید که صفحات شما از لحاظ فنی تا حد ممکن بهینه شده‌اند، از جمله اندازه فایل تصویر، ساختار صفحه و عملکرد افزونه­‌های شخص ثالث. هرچه سرعت بارگیری سایت شما بهتر باشد افزایش ترافیک ارگانیک بیشتر است.

  1. تقویت بعد احساس برای افزایش ترافیک ارگانیک

افراد می­‌خواهند نظرات خود را بیان کنند و در مورد موضوعاتی که احساس اشتیاق در مورد آن­‌ها دارند تعامل داشته باشند. بنابراین ایجاد یک انجمن در سایت شما راهی عالی برای شروع مکالمه و افزایش بازدید وب سایت شما است. از طریق راه حل‌های شخص ثالث مانند نظرات فیس بوک یا سیستم کامنت گذاری قوی استفاده کنید. این روش­‌ها را پیاده سازی کنید یا یک انجمن اختصاصی ایجاد کنید که بازدیدکنندگان بتوانند سوال کنند.

  1. در بخش‌­های نظرات عملکرد خود را افزایش دهید!

شما احتمالاً به طور منظم حداقل از چند سایت مربوط به تجارت خود بازدید می­‌کنید. پس چرا گفتگو نمی‌کنید؟ اظهار نظر لزوماً به طور آنی باعث افزایش ترافیک ارگانیک نمی­‌شود، اما ایجاد نام برای خود و ارائه نظرات تأمل برانگیز در وبلاگ­‌ها و سایت­‌های صنعت، راهی عالی برای معرفی نام شما خواهد بود.

این موضوع متعاقباً می­‌تواند منجر افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما شود. فقط به یاد داشته باشید، همانطور که برای ارسال مهمان، کیفیت و ارتباط مهم است، شما باید با افراد دیگر در گفتگو باشید، نه اینکه لینک­‌های هرزنامه را در وب سایت­‌های غیر مرتبط رها کنید.

  1. تجزیه و تحلیل داده­‌های خود را بررسی کنید!

Google Analytics تقریباً در هر جنبه­ی قابل تصور سایت شما، از محبوب‌ترین صفحات گرفته تا اطلاعات جمعیتی بازدید کنندگان، یک منبع ارزشمند داده است. داده­‌های Analytics خود را کاملاً زیر نظر داشته باشید و از این اطلاعات برای استراتژی‌­های تبلیغاتی و محتوایی خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که محبوب‌ترین پست­‌ها و صفحه­‌ها کدام­‌اند. داده­‌های بازدید کننده را بررسی کنید تا ببینید که چگونه، از کجا و چه زمان از سایت شما بازدید می‌­شود.

  1. در شبکه­‌های اجتماعی فعال باشید!

فقط به اشتراک گذاشتن محتوا از طریق شبکه های اجتماعی کافی نیست. شما باید به طور فعال در این انجمن­‌ها شرکت کنید. حساب توییتر دارید؟ بسیار عالی، با هشتگ­‌های مربوطه در بحث­‌های گروهی شرکت کنید. آیا مخاطبان شما در مورد پست­‌های فیس بوک شما نظر می‌گذارند؟ به سوالات پاسخ دهید و با خوانندگان خود درگیر شوید. از رسانه­‌های اجتماعی استفاده کنید تا در واقع با طرفداران خود تعامل داشته باشید.

  1. ویدیو را در استراتژی محتوای خود بگنجانید!

محتوای مبتنی بر متن خوب و موثر است، اما فیلم می­‌تواند سرمایه جالبی در جذب بازدید کننده جدید و افزایش ارگانیک ترافیک سایت شما باشد. داده­‌ها نشان می­‌دهد که نگهداری اطلاعات برای مطالب بصری به میزان قابل توجهی بالاتر از متن است. به این معنی که بازاریابی ویدیویی یک روش عالی برای جلب توجه مخاطبان و افزایش بازدید وب سایت شما به صورت همزمان است.

همراه با دیجاوب!

خلاصه 20 نکته برای افزایش ارگانیک ترافیک سایت:

تبلیغ کنید، از هر راهی که می‌­توانید اینکار را انجام دهید. ایمیل را فراموش نکنید. از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید. در شبکه‌­های اجتماعی حضور فعال داشته باشید، نکات مرتبط به سئو سایت را فراموش نکنید. برای یافتن کلمات کلیدی در صنعت خود زمان بگذارید و حتی هزینه کنید. داده­‌ها را تجزیه و تحلیل کنید. در کنار محتوای متنی از محتوای ویدئویی هم استفاده کنید.

چنانچه می‌خواهید در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید، در کامنت به ما اطلاع دهید!

ممنونیم که با دیجاوب همراهید!

برای مشاهده محصولات دیجاوب به فروشگاه مراجعه نمایید!

همچنین برای آشنایی با سوالات متداول کلیک کنید!

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه