4 نکته کاهش بانس ریت سایت های وردپرسی!

4 روش کاهش بانس ریت سایت وردپرسی!

قبل از اینکه به روش­‌های کاهش بانس ریت سایت وردپرسی بپردازیم، درک نحوه محاسبه آن مهم است. به گفته گوگل یک بانس ریت در Google Analytics ثبت می­‌شود، مانند زمانی که کاربر یک صفحه را باز می­‌کند و سپس بدون ایجاد درخواست‌­های اضافی در آن جلسه، بلافاصله خارج می‌شود. تعریف بانس ریت را می‌توان به صورت زیر تعریف کرد:

تعریف بانس ریت

نرخ پرش خوب چیست؟

با توجه به داده‌­های custom media abs بانس ریت سایت وردپرسی بسته به نوع وب سایت یا صنعت می­‌تواند کمی متفاوت باشد. به عنوان مثال میانگین بانس ریت برای یک سایت تجارت الکترونیکی ممکن است بین 20-45٪ باشد.

در حالی که ممکن است در یک سایت معمولی تا 90٪ باشد! به یاد داشته باشید، هرچه این عدد پایین تر باشد بهتر است. پست­‌های وبلاگ معمولاً هنگامی که افراد محتوا را اسکرول می‌کنند­، نرخ پرش بالاتری دارند و اگر آنچه را که می­‌خواهند پیدا نکنند، سایت را ترک می­‌کنند.

برخی چنین استدلالی را عنوان کرده‌اند. استفاده از نرخ پرش تعدیل شده بهتر است. نرخ پرش تعدیل شده به این معنی است که کاربران بدون آن‌ که کار خاصی را انجام دهند، سایت شما را ترک می‌کنند، البته این کار خاص انجام دادن هم مفهمومی کلی دارد که در این قسمت فرصتی برای توضیح آن نیست.

بانس ریت

چگونه نرخ پرش وب سایت خود را کاهش دهیم؟

در این قسمت نکاتی را ارائه می‌دهیم که با توجه به آن می‌توانید نرخ پرش سایت وردپرسی خود را کاهش دهید. لازم به ذکر است که هر یک از این نکات اهمیت خاصی دارند و نباید از آن‌ها غافل شد.

نصب افزونه‌ای خاص

می‌­توانید از یک افزونه رایگان مانند CAOS استفاده کنید. این کار چه کمکی به شما می کند؟ در واقع به افزایش کیفیت ترافیکی که از Google (SERP) وارد می‌­شود کمک می­‌کند. این کار ممکن است تعداد کل بازدیدها را کاهش دهد، اما کیفیت بازدید را افزایش می­‌دهد. در نتیجه باعث کاهش بانس ریت سایت وردپرسی می­‌شود. نصب این افزونه یک تغییر ساده است که در کل محتوای شما ایجاد شده است، می­‌تواند یک تأثیر موج دار داشته باشد.

یکی دیگر از بهینه سازی­‌های مهم ترافیک این است که در Google Analytics بفهمید کدام منابع ترافیکی در حال حاضر بازدیدکنندگان شما را به خود مشغول می­‌کنند. سپس با استفاده از این اطلاعات آن­‌ها را وادار کنید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند یا در یک مقاله همکاری کنند. به عبارت دیگر از داده­‌هایی که در حال حاضر در اختیار دارید به نحو احسن استفاده کنید.

از پنجره های بازشو پرهیز کنید!

بحث­‌های زیادی در زمینه مضر یا مفید بودن پنجره­‌های بازشو برای سایت شما وجود دارد. قطعاً مزایایی هم برای پنجره های بازشو وجود دارد، مانند:

  • افزایش نرخ انتخاب
  • توانایی برجسته کردن چیزی خاص برای کل مخاطبان

هر دو مزایایی هستند که نمی­‌توان آنها را نادیده گرفت. با این حال، چندین عیب هم وجود دارد. برخی می­‌گویند که تاثیر منفی بر روی تجربه کاربری دارد و باید بگوییم که این نکته به احتمال زیاد درست است. بازاریاب­‌ها به طور قطع از آن­ها برای بهبود تجربه کاربر استفاده نمی­‌کنند. پنجره­‌های بازشو به احتمال زیاد به نرخ پرش شما آسیب می‌­رسانند.

اگر یکی از اولویت­‌های اصلی شما کاهش بانس ریت سایت وردپرسی است، احتمالاً می‌خواهید از معایب پنجره‌­های بازشو دور باشید. اما آخرین کاری که باید انجام دهید این است که کورکورانه هر پنجره‌ای را که در سایت وردپرس خود نصب کرده‌اید بدون پیگیری نتایج حذف کنید. تصمیم برای انجام این کار را بر اساس افزایش تعامل و کاهش انتخاب­‌ها بررسی کنید. سپس می­‌توانید تصمیم بگیرید که آیا ارزش فعال کردن یا غیرفعال کردن را دارد یا خیر.

تجربه­‌ی کاربران خود را با منوهای خاص تطبیق دهید!

به این موضوع توجه داشته باشید که اگر کاربران در سایت شما به نتیجه دلخواه خود نرسند، سایت شما را در زمان بسیار کوتاهی ترک می‌کنند. اکثر مدیران سایت به مسیریابی خود فکر نمی­‌کنند و باید بگوییم که در این حالت بازی را باخته‌اند. درباره خودتان، خدمات، صفحه تماس، وبلاگ و غیره اطلاعات مهم را درج کنید، این اطلاعات را در بالا و پاورقی قرار دهید.

دقت داشته باشید که ظاهر سایت شما یا همان UI سایت تاثیر بسیار زیادی بر روی تجربه کاربری دارد و اگر این طراحی به طور درستی انجام نشده باشد، کاربر در زمان کوتاهی وب سایت شما را ترک می‌کند.

از فضای سفید استفاده کنید!

این یکی دیگر از نکات مهم برای کاهش بانس ریت سایت وردپرسی است. امروزه پدیده فضای سفید افزایش چشمگیری در توسعه حداقل تم‌­های وردپرس داشته است. هیچ چیز در آنجا وجود ندارد. هیچ عنصر اضافه‌­ای، پاورقی، محتوای وبلاگ یا مواردی از این قبیل را مشاهده نخواهید کرد. فقط پس زمینه وب سایت شما نمایان است.

فضای خالی به چشم خوانندگان شما فرصتی برای استراحت می‌­دهد. این امر بازدیدکنندگان را به سمت جستجوی محتوای مهم یا CTA شما سوق می‌دهد. بزرگترین مثال برای استفاده شرکت­‌ها از فضای سفید، خود Google است. گوگل می­‌خواهند مردم را برای انجام یک کار مهم تشویق کند. در واقع به سمت عنوان جستجو شده سوق دهد.

همراه با دیجاوب!

اگر بخواهیم چند نکته مهم دیگر را به صورت خلاصه در پایان این مطلب عنوان کنیم، می­‌توان به این موارد اشاره کرد. از فونت مناسب استفاده کنید. در واقع مثل همان فضای سفید، قرار است از خستگی چشم مخاطب جلوگیری کنید. قرار نیست کابران برای خواندن مطالب زور بزنند. شما هستید که در عرصه رقابت به دنبال افزایش بازدید و کاهش پرش سایت هستید.

کاهش بانس ریت سایت وردپرسی به عوامل بسیاری بستگی دارد. بد نیست گشتی در اینترنت بزنید و عناوین مختلفی را جستجو کنید. وقتی فضا و مطالب یک سایت زمان را از چنگ شما درآورد، از خود بپرسید چرا؟ پیوستگی مطالب، ترتیب و طراحی اصولی اجزای صفحات وب، همه و همه مواردی هستند که شما را در کنار محتوای مناسب جذب خود کرده‌اند. اهمیت این نکات را دست کم نگیرید.

مثلا یک فرضیه علمی را در نظر بگیرید. کسانی که این عنوان را جستجو می­‌کنند، از اون موضوع آگاهی دارند که قرار نیست هیچ مطلب محکم و اثبات شده­ای را مطالعه کنند. دوست دارند بیشتر بدانند. حتی در رابطه با چیزی که وجود ندارد. کدام سایت را ترجیح خواهند داد؟ با تامل درباره­‌ی پاسخ این سوال من، جواب خود را پیدا خواهید کرد.

در کامنت به ما در ارتباط باشید! ممنونیم که با دیجاوب همراهید!

برای مشاهده محصولات دیجاوب به فروشگاه مراجعه نمایید!

همچنین برای آشنایی با سوالات متداول کلیک کنید!

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه